Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

vrijdag, juni 16, 2006

ORANJEGEKTE !

Ja, ik weet, onze blog wordt wel heel erg oranje de laatste tijd, maar ja, je ontkomt er niet aan natuurlijk.
Alle dagbladen of tijdschriften die je op dit ogenblik openslaat, kleuren onze heilige nationale kleur, en natuurlijk is dit leuk voor de voetbalgekke inwoners van dit landje.
Gespannen wachten we af op het moment dat er deze middag af wordt getrapt tegen Ivoorkust.
Vandaag vond ik nog wat leuke filmpjes en feitjes op het internet, en die wil ik u zeker niet ontzeggen.
Zo vond ik een filmpje van een straat die meedoet aan de competitie van ‘de Oranje straat 2006’.
Zoals u heeft kunnen lezen hebben wij onze straat oranje versierd, maar deze straat in Helmond slaat werkelijk alles.
Misschien iets voor onze straat over twee jaar.
De straat is vlak bij de straat waar wij wonen, en is werkelijk schitterend versierd, dus ik hoop dat zij de prijs binnen slepen.
Ook wil ik het filmpje laten zien waaruit blijkt dat er alleen maar oranje fans op de tribune in Stuttgart zitten.
Verder heb ik nog even de best versierde straat van Nederland opgezocht.
Waar deze is, is mij nog niet duidelijk geworden, maar wellicht zal een oplettende lezer weten waar deze zich bevindt.
In het reclame blokje (helaas zijn deze niet te verwijderen uit de filmpjes), komt trouwens de grootste oranje fan van Nederland voor, namelijk Graatje Hendriks uit Emmen.
Hij stopt na dit WK wegens doods bedreigingen naar zijn kant.
Triest dat dit mogelijk is in deze tijd, en ik zou de persoon welke dit op zijn geweten heeft dan ook vreselijk veel pijn willen wensen de komende tijd, want een persoon als Graatje is een ras fan en dient niet behandeld te worden zoals dit nu gebeurt!
Lees het artikel, en oordeel zelf!

Verder vreselijk veel plezier tijdens de wedstrijd gewenst!

Pakka. helmos@freemail.nl