Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, januari 24, 2006

PEKING EXPRESS !


Ooit een aflevering van Peking-Express gezien?
Wel, de mensen die eigenlijk wel wat meer over Rusland te weten zouden willen komen, daag ik uit om de eerste reeks uitzendingen eens te gaan zien.
In deze serie komt het werkelijke beeld van de hedendaagse Rus naar voren.
In de stad zijn ze, op een enkeling na, veelal wel behulpzaam, maar op het platte-land zijn de mensen zo vaak, zo gastvrij, dat je er de rillingen van krijgt.

Frederik en Ann, een Belgische vader en dochter, komen hier tot twee maal toe in aanraking met de gastvrijheid van de Russen.
De duikers-vrienden Robert en Arthur, leren ook de werkelijke Rus kennen.

Ik zou zo wel een tijdje door kunnen gaan, maar het feit blijft dat de mensen in dat zogenaamd achtergebleven Rusland, wel heel erg hun best doen om het hun gasten naar de zin te brengen.

Leer hiervan landgenoten, want ooit zullen we hun hulp nodig hebben.

Ik begeef mij niet graag op het politieke pad, maar ik weet wel dat je niet altijd maar als een kip zonder kop achter achter een grote en rijke natie aan kunt lopen.
Eens zal je namelijk je hoofd stoten, en de bult zal dan heel groot zijn.

Pakka.