Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

donderdag, september 07, 2006

RONDJE EK !


Ik had mij er zo op verheugd!
Eerst naar Rusland-Kroatië kijken, om daarna direct door te schakelen naar Nederland-Wit Rusland.
Maar ja, zoals zovaak, heb ik weer niets begrepen van het tijdverschil, want toen ik om 19.00 uur voor de buis kroop, bleek er alleen maar een nieuws uitzending gaande te zijn, en na nader onderzoek bleek dus dat Rusland-Kroatië, om 19.00 uur Russische tijd te zijn verspeeld.
Twee uur tijdverschil bestaat er tussen ons landje, en het paradijs op aarde, dus was ik mooi te laat.
Gelukkig heb ik wel de samenvatting kunnen zien, en achteraf was ik wel blij dat ik deze ellende niet live had hoeven mee maken.
Een bar slecht veld, was al een voorbode op een mislukt debuut voor onze landgenoot Guus Hiddink.
Hoewel mislukt, er ontbraken door blessures en schorsingen maar liefst acht spelers in het Russische team, dus of je dan kunt spreken van een mislukking?
En het feit blijft natuurlijk dat Guus moet strijden met Kroatië en Engeland om één van de twee plaatsen, zodat er nog voldoende kansen zijn te verkrijgen!

Nederland-Wit Rusland was de rehabilitatie van Marco van Basten, want hoewel de elf van oranje, nu niet de sterren van de hemel speelde, wonnen zij wel met 3-0, zodat ze gewoon met zes punten uit twee, bovenaan staan!
Van Persie was in deze wedstrijd duidelijk in zijn element, en scoorde dan ook twee maal op formidabele wijze.
Ook Kuyt wist waar het om ging, en speelde een perfecte wedstijd die werd bekroond door een fraai doelpunt in blessuretijd.

We kunnen weer door naar de volgende speelronde, en deze zal zijn op zaterdag 7 oktober, met de wedstrijden:
Rusland – Israël
Bulgarije - Nederland

Pakka. helmos@freemail.nl