Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zaterdag, april 08, 2006

NOGMAALS VOOROORDELEN !


Regelmatig reageer ik op nieuwsberichten van de Nieuwssite van GeenStijl.nl.
Soms wat balorig, soms wat kritisch, maar ook vaak om een discussie uit te lokken.
Vandaag was het weer eens zover, en eigenlijk zat ik mij in het begin wat te ergeren aan de persoon waar de discussie mee opgezet was.
Ditmaal ging het om de beëdiging van Loekasjenko.
Nu ben ik een felle tegenstander van deze man, maar vind het eigenlijk nog erger hoe de westerse media op dit alles reageert.
De persoon hemelde Loekasjenko op tot in de hoogste hemel, en ik ben daar op gaan reageren want elke dictatuur in de wereld is er één teveel.
Rusland heeft jaren lang onder een dictatuur geleefd, en ik ken voorbeelden genoeg, om te weten wat dit inhoud.
Deze persoon was echter niet van zijn standpunt te brengen, en ik vermoede een gedesillusioneerd persoon die gewoon niet meer wilde geloven in de goede bedoelingen van bepaalde personen.
Na een aantal heen en weer reacties, kwam ik er achter dat het om een Servisch persoon ging, en kon ik mij wat gerichter gaan opstellen, want de trouwe lezer weet dat ik een zwak voor de Servische bevolking heb.
Na nog een aantal heen en weer reacties, de persoon bleef negatief reageren op mijn standpunten, was ik het eigenlijk wel zat, en heb ik mijn artikelen over Milosevic doorgelinkt.
Daarna kreeg ik een wat mildere reactie met de uitleg dat de persoon de artikelen wel klasse vond, en uitgelegd heeft waarom hij/zij zo gereageerd heeft.
Ook melde hij dat het hem/haar goed heeft gedaan de artikelen te lezen.

Waarom schrijf ik dit nu eigenlijk allemaal, tenslotte is dit natuurlijk geen wereldnieuws!
Wel, eigenlijk zou ik willen dat u direct begrijpt waar ik naar toe wil.
Het is heel eenvoudig allemaal, de media zorgt in het westen dat we lezen of zien wat zij willen.
Sla een krant open, en we kunnen lezen wat zij schrijven.

Vraag u zich wel eens af of dit nu werkelijk allemaal objectief is?
Ik wel, en daarom lees ik ook andere kranten, kijk naar andere nieuwszenders, en noem maar op.
Vaak ben ik, wanneer ik daar tijd voor vrij kan maken, geneigd om ongeveer 10 tot 15 kranten op een dag door te lezen, en natuurlijk bedoel ik hierbij niet dat ik ze zit te spellen, maar feit blijft dat ik mij vrij objectief een oordeel kan vellen over het nieuws.

Bijvoorbeeld het artikel dat ik heb geschreven over Lenin.
Als je niet een aantal kranten op een dag leest, moet je maar net geluk hebben dat je het tegen komt.
Hoera voor het internet!

Maar om niet af te dwalen van de eigenlijke berichtgeving!
We laten ons eigenlijk allemaal maar wat wijs maken, en de media beslist wat er gebeurt in de wereld.
Oost-Europa doet niets onder voor het Westen wat dat betreft, maar eigenlijk zouden we bij ons zelf te raden moeten gaan, en lezen wat we willen lezen, dus informatie binnen halen!

CCCC, ik hoop nu zeker dat je mij snapt!

Pakka. helmos@freemail.nl