Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zondag, april 02, 2006

TOESPRAAK IN DE DOEMA !


In een publicatie van Dhr. Beerenhout, die regelmatig onder Russen in Nederland circuleren, vernam ik dat René van der Linden, vanwege het honderd-jarig bestaan van de Doema, voor het parlement zal spreken over de gewenste afschaffing van de doodstraf in Rusland en de mensenrechten in met name Tsjetsjenié.
René van der Linden is voorman van de Raad van Europa voor democratie en mensenrechten, en wil nog weleens tegen de schenen van voormalig Oost-Europesche landen schoppen.
Vandaar eigenlijk mijn interesse voor deze toespraak, want wil van der Linden alleen even laten weten dat hij er is, of meent hij werkelijk een poging te wagen om Rusland en Europa wat dichter tot elkander te laten komen?

René van der Linden is afkomstig uit het vroegere KVP-genootschap, en stapte later automatisch over naar de CDA.

Ik heb aan Dhr. Beerenhout gevraagd, mij een afschrift van de toespraak toe te zenden, en zal doormiddel van dit afschrift mij een oordeel vellen, hoewel ik mij vooraf vrij afwachtend op wenst te stellen, omdat over het algemeen de argumenten die de westerse politici gebruiken, niet altijd in het voordeel van Rusland uitpakken.

Later meer!

Pakka. helmos@freemail.nl