Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, maart 28, 2006

HELMOND, CULTURELE HOOFDSTAD 2007 !


Ooit Wel eens naar ‘GeenStijl’ gesurft?

Toch eens doen, want deze populairste site van 2005 is werkelijk een verademing op alle ellende die de kranten dagelijks over ons heen spuien.

Nu heeft de site ook een nieuwsafdeling, en deze is werkelijk een kei in het uitzoeken van hilarisch nieuws.
Zo ook het artikel over een jonge dichteres van 10 jaar welke de “literaire prijs van Helmond” heeft gewonnen.
Ze blijkt het gedicht dat ze had ingestuurd, gewoon te hebben overgeschreven, terwijl de jury niets in de gaten had.
Ja, dan vraag je om reacties.
39 In totaal, met de één nog onzinniger dan de ander.

De beste, (volgens ons), was die van ‘Murdockyoufool’, en ik stel dan ook voor om deze figuur tot stadsdichter van Helmond te bombaderen.

Zijn gedicht als reactie:

Ehm, geh dicht.
Daar lag oe dan, in de wasmand te verrekke
Ek durfde oe hellegaar nie meer an te trekke
Ge zet eulemaal onder de bier en krokettevlekke
Volgens ons mam konde we er bijkant friete in bekke
Moar wah moek nu zonder trainingsjekke?
Ken nie eens goan kijken noar men hennepstekke
En ksalzo never nooit nie Patries moge dekke
Helige Marioa, gef me astemblief een nieuw pek om aan te trekke
Toe, astemblief...


Ik zal het hele artikel (met reacties) aan uw doorlinken.

Pakka. helmos@freemail.nl

2 Comments:

  • At 9:28 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Zonder Helmond geen nieuws zeg ik.
    Lucasdelinkselul.

     
  • At 2:43 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Dat blijkt maar weer.
    In Helmond is er altijd wel iets te doen, en wat andere zeggen, lap ik eerlijk gezegd maar aan mijn laars, want betweters hou je toch altijd.

    Bedankt voor je reaktie, en blijf de log maar volgen, want er komt nog veel meer over Helmond.

     

Een reactie posten

<< Home