Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, maart 28, 2006

RUSSISCHE TROTS !



Een week geleden sprak ik de eigenaar van het tankstation waar ik meestal ga tanken, en ik weet dat hij gek is van auto's.
Toevallig kwam het gesprek op de Russische trots, namelijk de 'Volga', en ik vertelde hem dat de nieuwe modellen er best wel goed uitzien.
Vroeger waren deze auto's ware tanks, en hoewel ze nog steeds net zo groot zijn als destijds, zijn ze tegenwoordig veel luxer en comfortabeler uitgerust.
Ze gebruiken nu de wat meer aansprekende kleuren, en nog steeds kan men de ogen van de buren uitsteken met het bezit van een grote Volga.
Ook de prijs is nog steeds aantrekkelijk voor west-europese begrippen, want men is tegenwoordig niet meer kwijt als bij de aanschaf van een stads-auto van Koreaanse makelij.
Zelfs President Poetin heeft er laats een gekocht, dus zo lelijk zullen ze er dus tegenwoordig niet uitzien.

Deze maand is bekend gemaakt dat ze in produktie blijven, en dus kunnen een hoop Russen weer rustig hun ogen toedoen, want de auto is nog steeds ontzettend populair onder de bevolking.

Misschien stap ik wel af van mijn voornemen om in Moskou geen auto te bezitten, en koop ik er een om te kunnen pronken bij de buurman!

Een filmpje van deze Russische tank is hier te zien, en de web-site van GAZ (de producent van Volga), vind uw hier. (in duits en engels)

Pakka. helmos@freemail.nl