Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

donderdag, september 07, 2006

NIEUW VOLKSLIED ! (2)


In mijn vorige bijdrage over het nieuwe volkslied van Brabant, repte ik over een (dus het verkeerde) lied van ‘Band Zonder Banaan’.
Helaas is inmiddels duidelijk geworden dat dit dus niet de aangewende song blijkt te zijn, maar één of ander lied uit 1442 voor Christus, blijkt één van de mogelijke liederen te worden.
Hij heeft, naar zeggen, nummer één gestaan in de toenmalige Top 40, maar daar kan ik mij eerlijk gezegd weinig van herinneren.
Misschien, indien u daar interesse in heeft, zou u dat bij Veronica of radio 538, kunnen informeren!
Toch jammer dat het lied dat ik had gevonden, niet het lied is wat bedoeld wordt door Maij-Weggen.
Nu is een saillant gegeven dat er een werkelijk grote rel is ontstaan onder tekstschrijvers, en zangers uit Brabant, hoe deze formule nu eigenlijk verder moet gaan.
Maij-Weggen heeft bepaalt dat er door de Brabantse bevolking op de dag van de verkiezingen, tevens voor het volkslied gekozen dient te worden.
(Waarschijnlijk zal er dan een extra knopje op het board gemonteerd worden!)
Onze keuzes zijn :
Brabant van Hertog Jan (of zoiets) (unknow artist)
Het leven is goed in ons Brabantse land (weet u nog van wie?)
Brabant – Guus Meeuwis

Ook Overijsselaar Edwin Evers (radio 538) heeft zich al vreselijk druk gemaakt over dit onderwerp, luister maar!
Vader Abraham over dit feit!
Nico van de Wetering over dit feit!

Dit artikel herleeft vanzelf, blijft u het volgen!

Pakka. helmos@freemail.nl