Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zondag, oktober 29, 2006

VOETBALWEEKEND !


Zo, nu eerst weer eens even iets over mijn favoriete sport hé!
Het mag onderhand wel weer eens, tenslotte heb ik mij weer behoorlijk in moeten houden de laatste maanden!
Niet dat er iets te juichen viel de laatste tijd, maar als het dan eindelijk weer eens naar wens gaat, moet je ook even een uitlaatklep hebben vind ik!
Goed, Spartak Moskou gaat al een tijdje naar wens, en wist eigenlijk dit weekend niet door te dringen tot de kop positie.
Iets dat zeer opmerkelijk genoemd mag worden, daar zij tegen het reeds gedegradeerde Shinnik Yaroslavl moesten aantreden.
Ze kwamen niet verder dan een 1-1, waardoor er moest worden afgewacht wat grote concurent CSKA zou gaan doen bij Rostov FK.
Deze wedstrijd eindigede in een 1-2 zege voor CSKA, waardoor Spartak weer eens achter de feiten aan dient te lopen.
Ze staan nu vier punten achter de koploper, en dienen dus op hun hoeden te blijven!
Helmond Sport heeft eindelijk zijn eerste wedstrijd gewonnen, en dit ging ten koste van FC Omniworld. (2-0)
Ze blijven wel nog op de laatste plaats staan, maar de drie punten van FC Eindhoven zijn natuurlijk goed in te halen, en boven de Eindhovenaren dienen de jongens van Gerald toch zeker te moeten eindigen!
Dan de zege van Feyenoord deze middag op Roda JC.
Er valt een grote last van de schouders van de spelers van Erwin Koeman, want na de vernedering tegen Ajax, zag het er allemaal niet zo glorieus uit voor de Groninger!
Zes punten uit de twee laatst gespeelde wedstrijden, daar kan je mee thuis komen, en ik denk dat voorlopig de klaagkoren wel even in de ijskast kunnen!
Ze behoren weer tot de sub-top, en ik denk wel dat zij de play-offs gaan halen!

Een weekendje voetbal heeft goed nieuws gebracht, en mijn weekende kan niet meer stuk in ieder geval!

Pakka. Helmos@web.nl