Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, januari 23, 2007

NEDERLAND – RUSLAND !


Volgende week ben ik jarig, en wist werkelijk niet wat ik nu zou moeten wensen als cadeau!
Natasha kwam op het ingenieuze idee om mij een kaartje voor de interland Nederland-Rusland in de Amsterdam Arena cadeau te doen.
Een werkelijk schitterend idee.
De vaste bezoeker weet dat ik mij zeker kan verplaatsen in de Russische bevolking, en dat ik mij in Moskou thuis voelt.
Vreemd voor de Nederlanders, maar zeker waar!
Ik heb een gevoel van sympathie voor de Russen, en voel mij op mijn plaats daar!
Nu is een saillant gegeven dat het kaartje voor die wedstrijd, voor het Russische vak is bedoelt.
Collega’s, en kennissen reageren als volgt!
‘Hallo, je bent toch Nederlander?’
‘Landverrader!’
‘Ha, hij is met een Russische getrouwd, en denk nu dat hij Rus is, als hij met een Marokkaanse getrouwd was geweest, had hij het Marokkaans elftal gesteund!’

Deze mensen snappen dus werkelijk niet waar het om gaat!
Het gaat niet om het steunen van het Russische elftal, hoewel ik mij daarvoor zeker niet hoeft te schamen, want ik moet nog zien of het Nederlands elftal zal gaan winnen in 020, maar om het gebaar van mijn echtgenote!
Zij weet dat ik haar landgenoten een warm hart toe draagt, dat ik gek ben van het spelletje voetbal, en dat ik een vervent fan ben van Guss Hiddink.
Wat is dan een mooier cadeau dan het bijwonen van een wedstrijd met deze elementen.

Geef mij maar een passend antwoord!

Ik ben waanzinnig blij met dit presentje van mijn vrouw, en ga naar de Arena in een Russisch shirt, en zal juichen als Titov, of Pavlioesjenko zullen scoren!

Guus, veel succes toegewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pakka. helmos@web.nl

2 Comments:

  • At 4:35 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Van harte gefeliciteert met je verjaardag! Het was altijd leuk om te zien, dat in vergelijking met sommige andere bloggers ;) je wel een gevoel van sympatie voor Rusland hebt. Groetjes aan Natalja.

     
  • At 3:08 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Dank je voor de felicitatie Igor.
    De meeste bloggers, en dan met name de bloggers die verstand denken te hebben van de Russen, moeten maar eens 24 uur met Russen onder één dak gaan leven.
    Dat is namelijk de manier om de Rus echt te leren kennen.
    De bloggers waar jij denk ik op doelt, wonen in Rusland, maar dat is natuurlijk geen garantie dat je de Russen ook daadwerkelijk leert kennen.

    Groeten vanuit Helmond.

     

Een reactie posten

<< Home