Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

woensdag, april 25, 2007

JELTSIN VERPLAATST !


Nog voordat hij wordt begraven, wordt de plek van zijn laatste rustplaats zover mogelijk van die van Raisa Gorbatsjova verwijderd.
De reden?
Eigenlijk heel eenvoudig.
De burgemeester van Moskou, Yury Mikhaylovich Luzhkov, (weet uw nog, die mafkees die de wanprestaties van zijn vrouw probeert te verbloemen!), was persoonlijk polshoogte wezen nemen op het kerkhof, en besliste dat Jeltsin niet naast een hem gerespecteerd persoon begraven kon liggen.
Zo geschiedde dat onze oude zuipschuit dus maar moest verhuizen naar een andere plek.
Voor de Nederlanders die zich zullen afvragen, waar dit over gaat!
Luzhkov en Jeltsin hadden een vreselijke hekel aan elkaar, en nadat de burgervader van Moskou het in zijn hoofd had gehaald om een poging te doen om president van Rusland te worden in plaats van Vlad Poetin, staken de Jeltsins daar een stokje voor.
Nu heeft Luzhkov het voor het zeggen, en wordt Boris verbannen naar een plaats tussen clowns en artiesten, iets dat hem eigenlijk niet zal misstaan.
Ik ben trouwens wel blij met zijn nieuwe plek, want hij komt te liggen schuin tegenover mijn favoriete Rus, Yuri Nikulin.
Kunnen ze samen babbelen en bomen over de goeie oude tijd.
In juli/augustus gaan we weer gezellig naar Moskou, en zal ik, nadat ik een rokertje bij mijn vriend heb gelegd, ook even een vodka drinken met Boris.

Pakka! helmos@web.nl