Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

donderdag, maart 15, 2007

NIEUW BOEK !


De reden voor het weinige publiceren van nieuwe artikelen de laatste tijd, zou ik wel willen toelichten.
Al een jaar of tien/vijftien, ben ik bezig met het schrijven van een verhaal, dat ik eigenlijk wel uit wil geven in de vorm van een boek.
Nu kreeg ik het een aantal weken geleden op de heupen, en ben gaan informeren hoe dit nu eigenlijk werkt.
Heel ingewikkeld eigenlijk, want je krijgt te maken met allerlei onvoorziene problemen, en dien daar dan ook diverse oplossingen voor te verzinnen.
Mensen die al in dat wereldje leven, weten precies welke weg je moet bewandelen, maar als je dit als leek wilt bewerkstelligen, moet je je voor veel zaken indekken.
Toch wil ik wel eens proberen deze stap te zetten, en probeer dan ook de beste weg te vinden om mijn verhaal gepubliceerd te krijgen.
Of het lukt?
Misschien, maar misschien ook niet, we zullen wel zien.
Feit is natuurlijk dat dit op dit ogenblik mijn meeste vrije tijd opslokt, en ik dus wat minder tijd over houdt om aan onze blog te werken.
Ik hoop op wat respect van de trouwe lezers, en dat we aan het eind van de rit kunnen zeggen, dat het het waard was!

Voor de trouwe lezers die nu wel benieuwd zijn geworden naar de inhoud van het verhaal, wil ik wel een opsomming maken over de lijn!
Wellicht zal het de doorsnee lezer een worst zijn, maar voor de geïnteresseerde lezer zal ik
een poging wagen om een inhoud van het verhaal duidelijk te maken.
Toch wil ik eerst even vertellen dat ik verslaafd ben aan de verhalen van Robert Ludlum, en dus zal het geen wonder heten dat mijn verhaal een beetje in zijn stijl van schrijven ligt.
Dit vergt veel onderzoek en tijd.
De mensen die het werk van Ludlum kennen, zullen weten dat de meeste verhalen zich afspelen op diverse plekken van de wereld, en ik weet van Robert, dat hij deze plekken ook daadwerkelijk bezocht heeft om zich een werkelijk beeld te kunnen vormen.
Dit is dan ook de reden dat ik er een kleine tien/vijftien jaar over gedaan heb, om mijn verhaal te vormen.

Mijn verhaal speelt zich af in de landen Nederland, Duitsland, Luxemburg, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Canada, en Rusland!
In de lijn van Ludlum, heb ik ook deze landen bezocht, en heb in het kader van het verhaal ook overal aantekeningen en foto’s gemaakt.

Een bende professionele criminelen, gijzelen familieleden van beroemde politici, en na een periode van een half jaar, gaan zij over tot aktie.
De politici worden gedwongen om mee te werken aan een oppermachtig regime welke de wereld zal gaan heersen.
Dan komt er een Russische agent van de FSB, die zich in de zaak gaat verdiepen, en die de oplossing vind voor het probleem.
Intriges, manipulaties, fraudes, en omkopingen komen aan het licht in dit verhaal.
De werkelijke gang van zaken dus in elk werelddeel.

Pakka. helmos@web.nl