Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

vrijdag, juni 15, 2007

DE DONKERE ZIJDE VAN RUSLAND !


Hoewel ik gek ben van het land, en met name de stad Moskou, kleven er natuurlijk wel wat foute zijdes aan mijn geliefde Rusland!
Welk land heeft dit niet, en in de media wordt dit elke dag uitgebreid uitgemeten.
Wat mij tegen de borst stuit in Moskou, is de rassenhaat.
Je ziet in de stad dat de donkere mensen met de nek worden aangekeken, en vaak zie je ook de berichtgevingen dat er weer eens een mens met een andere huidskleur in elkaar is gerost!
Natuurlijk heb ik ook vaak iets aan te merken op de buitenlanders in ons eigen Helmond, maar dan alleen omdat zij zich niet wensen aan te passen.
Ik heb werkelijk een hekel aan mensen die zich niet aan wensen te passen aan een vreemd land.
Indien ik in Rusland ben, leef ik als de Rus, als ik in Griekenland ben, pas ik mij aan, aan de Griek, en ga ik niet als een rijke toerist door het land banjeren!
Als andere dit nu ook eens zouden doen, zou het leven iets aangenamer zijn.
Maar goed, die donkere kant van Rusland, is een serieuse donkere kant.
Deze is niet te onderschatten, en het gaat vaak verder dan wij in het westen gewend zijn.
Ross Kemp is een Engelse journalist, en heeft veel van deze zaken blootgelegd.
Zo ook in Rusland.
Vanaf nu zal ik wekelijks een reportage plaatsen over het nieuwe probleem in Rusland, namelijk de Skinheads.
Leer hiervan, en laat deze documentaire aan uw opgroeiende jeugd zien, zodat ook zij kunnen zien dat het leven niet altijd zo simpel is!

In het eerste deel maakt Ross kennis met de Russische skinheads, en probeert het vertrouwen te winnen van deze Russen!

Bekijk de eerste aflevering van de documentaire!