Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

maandag, juni 04, 2007

LEKKER BLIJVEN LEZEN !

Krijg ik (!@#$%^&) een mailtje dat we (!@#$%^&) niet zoveel meer van ons laten horen.

Meneer de reageurder, we hebben reeds in maart laten weten dat we het even iets rustiger aan zouden doen!


Inmiddels zijn we alweer een aantal weken weer volop bezig om rariteiten en nieuws-feitjes uit zowel Hellymond, als vanuit HellyMoskou te plaatsen, maar ja als je eens in de twee jaar onze blog bezoekt, raak je snel achter hé!
Trouwens over lezen gesproken!
We zijn natuurlijk al druk bezig met ons vertrek naar Moskou, en ik heb het leesvoer al voor een groot deel in huis!

Dit maal zijn het wat minder boeken als voorheen, maar dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn dat ik al een tijdje met wat nieuwe hersen-kronkels rondloopt om een nieuw verhaal aan het papier toe te vertrouwen.
Toch is het alweer tot een vijf-tal boeken opgelopen, en reken maar dat ze weer met plezier gelezen gaan worden!
Als eerste boek zal ik gaan lezen!
"Russische zon" van Hans Boland!

Dit gaat over het leven van Poesjkin.

Eigenlijk is het schandalig dat ik nu pas dit boek gaat lezen, want u moet bedenken dat mijn beste vriend (hij woont inmiddels weer in Moskou, maar zijn familie is na de revolutie gevlucht naar Frankrijk), een werkelijke nazaat is van deze legendarische figuur!


Het is een Parijse jongen met een frans accent tijdens het spreken van het Russisch, werkelijk hylarisch om te horen!


Poesjkin zelf is niet zo oud geworden, maar zijn gedichten, verhalen, en poëzie, zijn over de hele wereld beroemd.




Later meer!