Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

woensdag, februari 01, 2006

Quincy Owusu !


Mijn nekharen gingen rechtopstaan, en de dag was goed begonnen, toen ik in 'de Telegraaf' las dat Quincy Owusu voor drie jaar voor Spartak Moskou had getekend.
Even ter verduidelijking voor de niet-voetbal-liefhebbers, Quincy was de verrassing van het jeugd wk, dat gehouden is in Nederland in 2005.
Ter verduidelijking voor de rest, ja, ik ben fan van Spartak Moskou.

Uiteraard wist ik vrijwel zeker dat ik na het lezen van dit bericht, beter even naar de reakties op dit bericht kon gaan kijken.
Mijn vermoeden werd helaas weer eens bevestigd, want van al die reakties, het waren er 58 geloof ik, waren er twee of drie positief.
De rest stond vol met de meest onzinnige kreten.

Als verduidelijking zal ik twee voorbeeldjes geven.

1- Wat zal hij het koud hebben daar!!!!!!!
Slechtere zet is er toch bijna niet.Einde carriere

Ik zal de naam hier niet bij vermelden, want het zal de persoon pijn doen wanneer hij beseft, dat hij heel naief heeft gereageerd.

Voor de duidelijkheid meneer de reageerder, de Russische competitie is al een maandje afgelopen, en dus speelt Quincy niet in de kou van nu.
De competitie loopt van maart tot november, en in de zomer is het in Moskou wat aangenamer voetballen dan in het zweterige Holland.

De tweede krijgt u zo, maar eerst wil ik even kwijt dat de personen die gereageerd hebben, ook clubs en personen gemakshalve maar even verwisselen.
Abrhamovic bijvoorbeeld, zou volgens een aantal personen de eigenaar van Arsenal en van Spartak zijn.
Wel beste mensen, ik kan u verzekeren dat Dhr. Abrhamovic zeker niet op de tribune zal zitten om Spartak aan te moedigen, hij is namelijk eigenaar van CSKA Moskou, en ook Arsenal zal voor hem niet zo belangrijk zijn, want hij bezit de club Chelsea.

Dit is toch maar weer een bewijs dat mensen zich totaal niet verdiepen in de achtergronden van
zaken waar zij zich zo graag mee willen bemoeien.
Een mening is een mening, en ik vind het prettig dat wij die kunnen uiten, maar onderbouw je mening dan wel met de nodige kennis.

2- Quincy is een grappige jongen met een leuk uitelijk voor sportmerken,maar op topniveau
voetballen is hem echter nog niet gelukt,moskou had een hele goeie ploeg toen ze de uefa
cup wonnen,er wordt ook niet bepaald slecht betaald,maar de top zal deze jongen nooit
halen,tenzij hij naar een club gaat waar hij een goeie coach tegenkomt,dat was bij arsenal
duidelijk niet het geval

Toch wel leuk dat de mensen hier in Holland denken dat Moskou maar een club heeft, want volgens mij was het CSKA Moskou dat de UEFA-cup heeft gewonnen.

Mensen, alstublieft, geef nu eerst uw grijze hersencellen eens iets te voeden, voordat u, uw gal spuit, en denk even na over wat je gaat zeggen en/of schrijft.

Ik zou willen zeggen.
Quincy, veel geluk in Moskou, ik kom je zeker deze zomer aanmoedigen.

Pakka.

4 Comments:

  • At 5:11 p.m., Blogger Remco Reiding said…

    Frans,

    Het blijft een opmerkelijke keuze, maar daarmee nog niet per definitie een onverstandige. De voor- en nadelen op een rij.

    Plus:
    - Quincy gaat weer aan voetballen toekomen
    - dat kan hij doen in een redelijk goede ploeg in een redelijk goede competitie
    - hij gaat heel veel geld verdienen
    - hij doet veel ervaring op in een ander, niet makkelijk land, in een andere competitie

    Min:
    - onbekend maakt onbemind: de Russische competitie staat nauwelijks in de belangstelling, dus is het twijfelachtig of zijn prestaties bijvoorbeeld door de bondscoach goed gevolgd zullen en kunnen worden
    - hij kiest voor een competitie die niet tot de allersterkste ter wereld wordt gerekend
    - hij kiest voor een land waarin buitenlanders niet het meest worden gewaardeerd (weet hij dat? krijgt hij daar problemen mee?) en waarin het leven en de lange reizen naar verre oorden hem wellicht tegen kunnen gaan staan

    Een goede keuze? Lastig te beoordelen. Maar het getuigt wel van lef om als eerste Nederlander in de Russische competitie te gaan voetballen. Alleen dat verdient al respect.

    Remco
    http://rusland.blogspot.com

     
  • At 5:19 p.m., Blogger Remco Reiding said…

    Overigens is de rol van Abramovitsj bij CSKA uitgespeeld, zo lijkt het. Zie onder meer:
    http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=74578/sc=eaf955

    Remco

     
  • At 8:21 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Ja, Remco, Zijn rol lijkt inderdaad wel uitgespeeld bij CSKA, maar ik heb hierover toch mijn twijfels, want waarom is CSKA dan kampioen geworden? ;)

     
  • At 8:59 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Ik ben het met je eens dat het een zeer opmerkelijke keus is, maar ik denk dat hij wel verstandig is geweest in zijn keuze.
    Het WK zal voor hem te vroeg komen, en zo kan hij nog wat jaren groeien.
    Ook bij Arsenal zou hij niet gekozen zijn door van Basten.

    Ik denk dat de Russische competitie in een later stadium wel in de belangstelling zal komen.
    Lokomotif en CSKA en Zenith, doen het in Europa goed, en de westerse maatschapijen die in Rusland zijn gevestigd, zullen hier waarschijnlijk in de toekomst op in gaan spelen.

    Feit blijft dat eerst de media meer aandacht zullen moeten gaan besteden aan de competitie, en dat zal waarschijnlijk pas gebeuren als westerse bedrijven gaan investeren in die competitie!

     

Een reactie posten

<< Home