Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

donderdag, mei 04, 2006

STADSDICHTER COMPETITIE ! (2)

De competitie is echt losgebarsten mensen!
Ronde twee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MURDOCKYOUFOOL:

Godnondeju, dah wicht geuf ook nie up.
Wah ken mij dah scheule of er up dah hoekskebij de Sint Lambertuskerkeen veur-hysterisch pand stond.
Als men hennepstekke moar groeie!
Nu weur een kort gedech, want 'k ben muug van men deupverkeup.
Over dingen die pas in uns Peullandkwartier gebeurd zen.
't Heut 'For ever'.

For Ever

Hellymond, Hellymond
Woar de inwoner zenne bouvier oait
Woar de kweker tevreude zen hennep zoait
Woar de hennepplukker de topkes moait
Woar onze Herrie bier ut d'n Aldi snoait
Woar het maatschappelijk werk overuren droait
Woar Patries met een briezerke is gepaoid
Woar ons mam men trainingspekse noait
Woar onze trots Berry de post ut z'n taske groait
Woar de leste supporter van Hellie Sport aftoait
Woar Willy zen flatscreen van de vrachtwaoge loait
Woar Adje twee geule groafmachines koait
O Helliemond, Helliemond, ik blaif voor ever in oe wonen

Kloar.


MARIA VAN DE LOOVENBOSCH:

Niets

Langs ut knaal
fietste ik in Hellemond
Ge zált zegge:
Wa moete gij naw
langs ’t knaalop de fiets?!
’k Zal ut oe zegge:
Niets.
Mar dè waar naw krek
worum ik dor ree.

Uw reactie graag!

Pakka. helmos@freemail.nl

2 Comments:

  • At 10:08 a.m., Blogger Muumi said…

    Ge moest zeker nie naor oew werruk op oew fiets laangs ut kenaal? :)

     
  • At 10:33 a.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Het luxe leventje in Hellymond Muumi! ;-)
    Donderdag en vrijdag altijd vrij, zodat ik wat tijd over heb, en gij?
    Heb je artikel van Victoria gelezen, maar over die bevolkingsgroep hebben wij het in Helmond allang niet meer, niet mee te discusseren!
    Toch een goed artikel, misschien doe ik er wel wat mee, bedankt!

    Groeten uit Hellymond!
    Frans.

     

Een reactie posten

<< Home