Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zondag, augustus 06, 2006

ПЕДОФИЛЫ – PEDOFILIE !


Waarom schrijf ik het eerst in het Russisch, en daarna in het Nederlands?
Heel simpel, In Nederland is het zo’n beetje gemeengoed geworden, maar in Rusland snappen ze er werkelijk helemaal niets van.
Ik kom op dit artikel naar aanleiding van een artikel van Coen van Zwol, en las daar een aantal reacties die ik graag zou willen behandelen om de verschillen in meningen eens te vergelijken.
Heel duidelijk is dat er verschillen bestaan in opvattingen tussen Russen en Westerlingen.
Deze zijn uiteraard ook niet verkeerd, maar misschien is het verstandig om de verschillende opvattingen eens wat toe te lichten.

Irina – lees nu eerst de reactie van Irina op het artikel -.
Waarschijnlijk heeft ze wel gelijk, en zijn wij in het westen wel te gemakkelijk met het accepteren van zulke uitwassen!
Dat zij stelt dat iedere Rus, of Russin (want ik neem aan dat Irina Russische is!) die in het westen wilt wonen, een bevrijding voor Rusland is – dat maak ik uiteindelijk op uit haar woorden -, is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
Ik neem aan dat dit in een opwelling is gezegd, en dat zij ook wel snapt dat de Russen in het buitenland ook heel gelukkig kunnen leven.

Errol – lees nu eerst de reactie van Errol op het artikel -.
Vind u het erg als ik hier alleen maar op reageer dat hypocratie in het westen is uitgevonden!
Verder wil ik niet eens op deze reactie reageren!

Pieter – lees nu eerst de reactie van Pieter op het artikel -.
Pieter, ik begrijp jou standpunt wel, maar denk ook eens aan de gedachte van een Russisch persoon.
Irina zegt dat zij niet religieus is, maar ik kan je verzekeren dat, buiten de communisten, de meerderheid van de bevolking orthodox is.
Dit wilt zeggen dat zij, net als de katholieken, geen pedofilie of homofilie accepteren.
Wie zijn wij dan om dat niet te accepteren?
Moeten die mensen dit dan maar slikken omdat wij dat ook doen?
Trouwens Peter de Grote was een groot Orthodox aanhanger, en zou dus zeker deze denkwijze niet accepteren!

Jozef – lees nu eerst de reactie van Jozef op het artikel -.
Dit is werkelijk een moeilijk geval, want die persoon snapt werkelijk helemaal niets van de Russische bevolking!
Hij begint al met het feit dat hij de Russen vrij goed kent, maar mijns inzien heeft hij het rode plein gezien en daarmee basta!
Hij stelt dat pedofilie ook in Rusland voor komt.
Natuurlijk Jozef, ook in Rusland komt pedofilie voor, maar daar word niet direct zo’n partij toegelaten.
En is er door het onder de aandacht brengen van deze problematiek minder pedofilie in Nederland gekomen?
Wat het probleem is – en ik denk dat Irina dit ook bedoelt -, is dat er de kans gegeven wordt aan die groeperingen om hun uitingen naar buiten te brengen.
Misschien zullen zij geen zetels in het parlement halen, maar zij krijgen de kans om mee te doen.
Nu kun je natuurlijk vanuit het oogpunt van het vrije? Westen stellen dat zij ook de kans moeten hebben om hun meningen te kunnen uiten, maar is dit dan wel zo verstandig?
Maar goed, aldus Jozef, doe er uw voordeel mee!

Als laatste neem ik Lennart.

Lennart – lees nu eerst de reactie van Lennart op het artikel -.
Ten eerste Lennart – ik heb mij hier speciaal even in verdiept – is niet Rusland het eerste pedofiele land, maar de Baltische staten Letland en Litouwen.
Daar komen de producties vandaan waar jij op doelt.
Wees blij met jouw pedofielenpartij, en geloof vrij in de uitkomst dat er niemand op zal stemmen, maar zeur niet achteraf als er toch nog mensen op gestemd blijkt te hebben.
Denk eens na man!

Irina, ik snap jouw gedachte wel, ik wens je meer dan goeds!

Nederlanders denk eerst even na voordat je jouw mening publiceert!
Er zijn ook nog andersdenkende mensen!

Pakka. helmos@freemail.nl