Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

vrijdag, maart 03, 2006

RUSSISCHE MUZIEK !



Een tijdje terug werd ik blij gemaakt met de mededeling dat er een Russische band in Nederland zou komen optreden.
Via een Russische chat-pagina, kwam ik te weten dat een van mijn favoriete bands naar Holland zou komen, en ik verheugde mij al zeer op een bijzijn van een concert van hen.
Dit zou in maart plaatsvinden, maar helaas, tot nu toe zijn er nog steeds geen gegevens bekend gemaakt, dus zal dit wel weer een grote luchtbalon zijn welke op het laatst, ruw leeggeprikt zal gaan worden.
Ik snap het eerlijk gezegd niet van die personen die duizenden mensen blij maken, en achteraf niets meer van zich laten horen.
Ook dit komt dus bij Russen voor, het zijn geen heilige.
Toch baal ik vreselijk van deze situatie, want het ging, zoals ik al schreef, om een van mijn favoriete bands, namelijk ''Chizh''.
In Rusland zijn ze waanzinnig populair, en concerten in stadions met 80- tot 100.000 toeschouwers zijn geen uitzondering.

Een andere kanjer in Rusland is ''Lube''.
Deze artiest komt regelmatig in Duitsland, maar daar zijn de kaarten zo schrikbarend duur, dat je, je wel drie maal bedenkt, eer je naar Frankfurt of Dortmund afreisd.


Heel jammer allemaal, ik had graag een concert van mijn favorieten bijgewoond in Nederland, maar helaas, het zal in Rusland moeten gebeuren.

Toch ga ik misschien iets proberen, namelijk de mogelijkheid bekijken om een grote Russische act naar Holland te halen.
Als ik kijk naar de reakties op de Russische chat, denk ik dat er voldoende animo zal zijn voor zoiets.
Ik ga het allemaal eens onderzoeken, en misschien dat het mogelijk blijkt te zijn.
Hier kunnen de mensen, die ''Chizh'' nog niet kennen, in ieder geval kennismaken met de kanjers van Rusland.

1 Comments:

  • At 8:52 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Beste Natasha,

    Ik vond je site toen ik 'muziek moskou' typte bij google. Ik heb het nummer Polonez geluisterd - mooi!!
    Ik ga eind mei 2007 naar Rusland op vakantie (St-Petersburg, Moskou en dan de Trans Mongoliƫ Express) en ik zoek Russische muziek om bij de film te zetten die ik ga maken. Ik werk bij de bibliotheek en daar hebben we best een uitgebreide muziekcollectie, maar Chizh hebben we er niet helaas. Op internet heb ik nog wel 2 nummers gevonden van Lube: Davai Za en Soldat. Ook wel mooi en te gebruiken voor mijn film. Ik heb al wel wat klassieke muziek van Russische componisten, maar heb jij nog tips voor popmuziek die wel in NL te krijgen is?
    Alvast heel erg bedankt!! Ook voor de tip van Lube :)

    Groetjes Sanne

     

Een reactie posten

<< Home