Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, februari 21, 2006

LEZEN !


Heb je mijn laatste artikel nou gelezen?, vroeg ik aan een kennis vandaag.
'Nee, ik heb even vlug je log door genomen, maar er stond niets interressants voor mij bij!', was zijn antwoord.

Nu was dit net een artikel waar hij normaal geintreseerd in is, namelijk ijshocky.
Rusland heeft gewonnen, en hij presteerd het om niet eens mijn kommentaar over zijn favoriete ijshocky-land door te lezen?
Terwijl hij mij gek heeft gemaakt van dit spelletje, waagt hij het om te zeggen dat hij mijn verslag niet heeft gelezen.

Nu vind ik dit geen probleem uiteraard, maar het zegt toch wel iets over de Hollander!

Russen daarentegen, verslinden boeken, kranten, en alles wat maar even letters bevat.
Elke Rus, rijk of arm, heeft in de gang een imposante boekenkast, waar je nog jaren mee bezig bent.

Russen lezen heel veel, en dat doen ze al jaren.
Misschien dat dat de oorzaak is dat ik mij zo thuis voelt in Moskou, want dit is nu iets wat ook ik graag doe, lezen!

Waarom lezen wij in het westen niet eerst eens iets, voordat wij ons oordeel vellen over een onderwerp?
De Russen halen hun wetenschap uit de boeken en/of artikelen, welke ze gelezen hebben.

Pakka.