Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

donderdag, februari 16, 2006

BIER !





Heeft u dat nu ook?, ben je in het buitenland, en vraag je je eigenlijk af wat daar nu goede bieren zijn.
Mocht u niet van bier houden, is deze vraag uiteraard niet van toepassing, maar voor diegene die wel van het goudgele vocht houden, zal dit waarschijnlijk een steeds terugkerende vraag blijken.



Ik, in ieder geval, vroeg mij dit af tijdens mijn eerste bezoek aan Moskou, en ben op zoek gegaan naar het gersten-vocht welke mij het meest kon bekoren.

Uiteindelijk zou het merk 'Klinskoe' als beste uit de bus komen.

Heineken, is niet mijn favoriete merk, en is veel te duur in Rusland, Bavaria was ook te krijgen, maar dat drinken we in brabant al genoeg, en ook Grolsch gooit zijn eigen glazen in Moskou in.

De Nederlandse biermerken proberen in Rusland voet aan wal te krijgen, maar dan zullen ze toch zeker iets aan de prijzen moeten gaan doen.

De gewone Rus betaald liever 11 roebel voor een fles Klinskoe, dan 23 roebel voor een export-flesje Heineken.

In Holland drink ik graag een flesje Duvel, en geniet daar werkelijk van, maar deze is vooralsnog in Rusland niet te krijgen.



In Rusland begeef ik mij graag op het 'Baltika' pad, als ik trek heb in een speciaal biertje.
Dit merk is het bier onder de bieren in Rusland, en er zijn ongeveer 15 verschillende smaken te verkrijgen.
De prijzen varieren tussen de 15 en 25 roebel per flesje, maar voor de duurste betaal je dan wel voor een prima kwaliteit/smaak verhouding.



Verder hou ik het maar bij Klinskoe, dit zal mede te maken hebben met het feit dat Klinskoe uit Klin komt, en wij daar een datsja hebben staan, dus is het vertrouwd.
Maar zeker lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Pakka.