Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zondag, mei 07, 2006

STADSDICHTER 2006 !

Zo Murdockyoufool, je hebt het hem geflikt jongen, je bent de stadsdichter 2006, gefeliciteerd!
Van de 23 mailtjes (een beetje mager als je de hits van de laatste maand bekijkt), waren er 17 die jou dus als beste dichter zagen.
Maria had geen nieuwe inzending gestuurd, zodat het eigenlijk wel duidelijk is.

Op het artikel over Victoria Koblenko had Murdockyoufool nog even snel een gedicht gemaakt.
Zie het resultaat.

Men nieuwe gedech: Victorioa.

Victorioa

Op zoek noar vertier
En een lekker gloaske bier
Zag ik ze tippelen in us Peellandkwartier

'k Liet me heulegoar goan
Toen Vikske bleuf stoan
Vroeg: Hedde gaai misjien een spacebroekske
oan?

Ze keek of 't 'r neks deed
'k Zei: dat ge 't effe weet
Moar oe-en kont is nie van onze
planeet

Op zone vriendelijke toon
Vroeg ze: ben oe autochtoon?
Kweenie, zei ik, kom ut Hellymond,
gewoon

'Den wort tijd dah oe een keer'
'In oe-en imoago investeer'
'Want dah kan zo nie veullanger, meneer'

'k Vroeg heur: Hoe ist?
Denk dah oe zich vergist
Tis hier d'n hemel op aarde, beslist

Hoef nie op boane te joage
Heh geun laste te droage
En euver men inkomste hek never
te kloage

'Moar d'n sfeer was vergift'
'Deur een groep uit d'n Rift'
'Dah boegeroep stoat in men
geheuge gegrift'

Daarbij wilde ik 't loate
Godnondeju, kwas in alle stoate
In Hellymond kunne we doareuver
nie proate

Kloar.

Zo, dat was, ehhh, o even wachten er komt nog wat binnen!

Godnondeju, 'k vergeut men noam onder me
gedech te zette: Murdockyoufool.


Pakka. helmos@freemail.nl