Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

donderdag, mei 04, 2006

VICTORIA IN HELMOND !

Onze vriend Muumi kwam deze ochtend met een tip over een opmerkelijk artikel, en ik zou hier even op willen reageren.
Eigenlijk mag ik mij hier niet mee bezighouden, maar ik kan het toch niet laten! (smullen dus!)

Voor een schnabbel ('Je hebt een schnabbel en je hebt schnabbels' zegt zij hierover in haar collumn, maar ik denk gewoon aan het motto, 'er moet brood op de plank komen'), was onze GtSt ster, Victoria Koblenko even in Helmond!
Ze presenteerde daar een 'rap-battle', en dacht:
"Laat maar komen, Helmond is een stad met een discutabele reputatie!"
Om dit artikel te lezen klikt u op de link en scroll naar pagina 8.

Om te beginnen heeft Victoria hier helemaal gelijk in, want ons stadke staat in Nederland nou niet echt bekend als een stad waar men erg over te spreken is (en dan druk ik het nog heel zacht uit!), maar dat zijn meestal mensen die er niet wonen.
Zoals ik mij in het artikel over Atlas al eens liet gaan, heeft nu ook de gemeente Helmond zich laten gaan in het Eindhovens Dagblad.
Ze zijn het totaal niet eens met de kritiek die deze schijninstelling wenst te uiten op de stad, en trekken goed van leer in hun ingezonden artikel.

Victoria snijd het tweede probleem in Helmond aan, en ik denk ook dat dat de reden is waarom Atlas tot zijn conclusie kwam.
Een ongeschreven wet in Helmond is om niet over dit probleem te praten, discusseren, schrijven, of welke vorm van uiting dan ook.
Al jaren ergeren de inwoners van deze stad zich aan de integratie van deze bevolkingsgroep, maar er wordt niets zinnigs mee gedaan.
Uiteraard kan de gemeente Helmond zich dit aantrekken, en zorgen dat dit probleem uit de wereld wordt geholpen, maar ook de bevolking van Helmond zou zich eens achter de oren kunnen krabben, en stappen kunnen ondernemen.

Victoria heeft het in haar artikel over het feit dat zij zich vreselijk zit te ergeren aan een aantal ouders (van de bevolkingsgroep waar we het nu dus over hebben!), die zich hadden verzameld achter in de zaal.
Een jongen van Chinese afkomst (ook niet vreemd in Helmond, want er woont er één naast ons), was in de ogen van de actrice waanzinnig goed en won de wedstrijd dan ook overtuigend.
De groep ouders wenste zich tot het laatst te uiten met een stevig 'boe-geroep' op de rap van de jongen, en de sfeer was wat betrefd Victoria al lang bedorven.

Dit probleem staat niet op zich in deze gemeente, het is geen unicum, want in het dagelijkse leven gebeurt dit dagelijks.
De gemeente zit met de handen in het haar, en de sfeer blijft op dit punt stagneren.

Toch wil dit niet zeggen dat dit tekenend is voor de levenssfeer in ons stadke, want hoe het ook kan, heb ik reeds in het artikel over ons zomerfestijn laten zien.
Ik bedoel maar, laten we proberen om met elkaar een wat vriendelijkere sfeer op te bouwen in onze gemeente, zodat ook onze kinderen hier later nog met plezier kunnen leven.

Was gezegd en gezwegen.
En zoals onze vriend Murdock zou zeggen:
'ik blaif voor ever in oe wonen'!

PS. bedankt Muumi.

Pakka. helmos@freemail.nl

5 Comments:

  • At 7:51 p.m., Blogger Muumi said…

    Graag gedaan :)

    Ze schrijft er ook zelf over op haar 'blog'.

     
  • At 7:52 p.m., Blogger Muumi said…

    ... met onvergetelijke quotes als De gemeente vond dat het k*t imago van de stad weleens ingeruild mocht worden voor iets beters...

     
  • At 7:14 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Ze hebben daar ook gelijk in Muumi, Helmond heeft een KUT imago, maar dat wil nog niet zeggen dat (en dat is denk ik wat de gemeente bedoelt) het slecht leven is hier!

    Groeten jongen, ik blijf je volgen!
    Frans.

     
  • At 12:53 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Men nieuwe gedech: Victorioa.

    Victorioa

    Op zoek noar vertier
    En een lekker gloaske bier
    Zag ik ze tippelen in us Peellandkwartier

    'k Liet me heulegoar goan
    Toen Vikske bleuf stoan
    Vroeg: Hedde gaai misjien een spacebroekske oan?

    Ze keek of 't 'r neks deed
    'k Zei: dat ge 't effe weet
    Moar oe-en kont is nie van onze
    planeet

    Op zone vriendelijke toon
    Vroeg ze: ben oe autochtoon?
    Kweenie, zei ik, kom ut Hellymond,
    gewoon

    'Den wort tijd dah oe een keer'
    'In oe-en imoago investeer'
    'Want dah kan zo nie veul
    langer, meneer'

    'k Vroeg heur: Hoe ist?
    Denk dah oe zich vergist
    Tis hier d'n hemel op aarde, beslist

    Hoef nie op boane te joage
    Heh geun laste te droage
    En euver men inkomste hek never
    te kloage

    'Moar d'n sfeer was vergift'
    'Deur een groep uit d'n Rift'
    'Dah boegeroep stoat in men
    geheuge gegrift'

    Daarbij wilde ik 't loate
    Godnondeju, kwas in alle stoate
    In Hellymond kunne we doareuver
    nie proate

    Kloar.

     
  • At 12:54 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Godnondeju, 'k vergeut men noam onder me gedech te zette: Murdockyoufool

     

Een reactie posten

<< Home