Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

maandag, mei 08, 2006

CORRESPONDENT IN MOSKOU !

Regelmatig lees ik de collumn van de correspondent voor de NOS in Moskou, Peter d'Hamecourt.
Ik geniet van zijn kijk op Rusland, en zijn heldere kritiek op de stad van de vele mogelijkheden.
Zo ook de laatste editie welke ging over de vele vakanties welke de Rus kent.
Vroeger was het werkelijk een wanorde wat betrefd de feestdagen die gevierd dienden te worden, en als je Orthodox was, was het werkelijk een paradijs, want elke gelegenheid werd aangepakt om een feestdag te vieren.
Nu heeft de Russische regering paal en perk gesteld aan al die onduidelijkheden, en hebben ze bepaald wat feestdagen zijn en wat niet, althans voor wat er werkelijk mee gedaan wordt.
Russen zijn niet lui!, ze werken alleen als er geen feest te vieren valt.
Nu nog hoor!
Of de regering nu weken van vakantie vaststellen of niet, de Rus viert zijn dagen toch wel!
Zo heeft de regering de volgende vakanties vastgesteld:
31 december tot en met 14 januari voor de Orthodoxe kerst en de westerse en Orthodoxe nieuwjaarviering.
1 mei tot en met 9 mei voor de viering van de dag van de arbeid (1 mei) en de dag van de overwinning (9 mei).
Echter viert de tegenwoordige Rus steeds meer de kerst op de westerse manier (althans deze pakken ze even mee), zodat zij ook de laatste week van december gemakshalve vrij nemen.
En in mei is het traditioneel de maand van de Datsja, dit betekend dat zij voorbereidende werkzaamheden gaan doen in hun buitenhuis.
Russen zijn niet lui, ze genieten van het leven!!!!!!!!!!!!!!!

Lees het verslag van Peter.

Pakka. helmos@freemail.nl

3 Comments:

  • At 6:53 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Ik zou niet weten wat dit met het artikel te maken heeft, maar goed jij zal dit waarschijnlijk anders zien.
    Indien je over een probleem wilt discuseren, doe dit dan op de reactiemogelijkheid van het betreffende artikel, of reageer per mail!
    Misschien een tip voor je!
    Het E-mail adres staat steeds onderaan het artikel!
    Voor de rest zou ik willen zeggen, Vedat, ik neem elke mening of reactie zeer serieus, want dat is het fijne aan het bloggen, alleen willen mensen nogal eens overdreven reageren, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom Peter hier de dupe van zou moeten zijn!

    Toch groet ik je vanuit Helmond!
    Sterkte.

     
  • At 9:13 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Dat bedoel ik nu juist Vedat, de reactie welke ik heb gegeven op jouw weblog, was alleen een link, daar is niets mis mee, het is een teken van attentie voor een bepaalde reactie.
    De link is verwezen naar de site waar mijn reactie staat die is bedoelt voor dat artikel, en dus niet een reactie op een artikel waar de reactie dus eigenlijk niet voor is bedoeld! (snap je het nog?)

    Maar goed, nu je toch al heb gereageerd (mijn lezers zijn wel wat gewend, ze smullen meestal wel van mijn impulsieve kijk op het leven!), kijk eerst even op

    http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19597063&postID=114666791440424620

    http://www.blogger.com/comment.g?blogID=19597063&postID=114681049195520956

    Als je alle reacties hebt gelezen, mag je terug komen om je reactie te geven!
    Maar kijk eerst even op je eigen blog!

    Groeten vanuit Hellymond!

     
  • At 3:46 p.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Dank voor je complimenten Vedat, ik denk dat je het een beetje gaat begrijpen!
    Over mijn E-mailadres gesproken!
    Kijk dat is nu het probleem van mensen als jij.
    Ze kijken niet eerst waar het nu daadwerkelijk over gaat, Nee, reageren, en zeer snel alstublieft!
    Als je eerst even op de blog had gekeken, had je al snel opgemerkt dat er onder ieder artikel een adres staat vermeld dat je alleen maar hoeft aan te klikken (dat doe je met dat rare geval dat aan de rechter kant van je ligt, of als je links bent, aan de linkerkant!), en dan zend de computer een bericht naar mij, zodat ik je antwoord kan geven.
    Snappie???????
    Wat je reactie betrefd dat ik met een Russische ben getrouwd (en verliefd blijven we zeker, zelfs na al die jaren!), zou ik alleen maar willen zeggen, dat je de dingen juist beter in zijn proporties gaat bekijken.
    Dat volgens jou Poetin (ik snap eigenlijk in zijn geheel niet hoe je er bij komt dat ik fan van Poetin zou zijn?), de DDR ten gronde heeft gericht is natuurlijk de grootste kwats, want dat hebben zijn voorgangers gedaan!
    Poetin heeft vele foute kanten, en daarom zou ik (indien ik daar gerechtigd voor zou zijn) ook nooit op hem gaan stemmen, alleen zeg ik dat er op dit ogenblik geen betere president te vinden zal zijn, zodat het mij het verstandigst zou lijken als hij nog vier jaar doorregeert!
    De bevolking wil hem daar op die positie, wie zijn wij dan om te beslissen dat dat niet mag gebeuren.
    Wie moeten er tenslotte mee leven?

    Ik hoop dat je plezier hou in het bloggen, en dat je nog lang in de achterhoek mag wonen!
    (Ik heb er ook een aantal jaren met plezier gewoond!)

    Groeten vanuit Helmond.

     

Een reactie posten

<< Home