Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, maart 07, 2006

HELMONDER OF MOSKOVIET !


Mijn gedachte kregen steeds meer gedaante, en het werd duidelijk dat ik er eigenlijk helemaal niet ver vandaan kon zitten.
Na een bezoek aan de weblog van Remco, wist ik het zeker.
De Helmonder lijkt vreselijk veel op de Moskoviet.
Hoe ik eigenlijk tot deze conclusie kwam, kunt u hier zien, (bedankt Remco, je hebt me van een groot psychisch probleem afgeholpen, door het bewijs te leveren).
Als u de foto's stuk voor stuk bekijkt, en daarna even de moeite neemt om de Helmondse binnenstad door te lopen, kan het bijna niet anders dan dat ook u tot deze conclusie moet komen.

Een leuk voorbeeld is eigenlijk de volgende gebeurtenis, zo'n twee jaar geleden.
Ik hielp een collega wiens auto niet startte, en welke ik naar huis zou brengen, toen we vlakbij zijn huis een man zagen lopen in een grijze verfromfraaide jas, met daaronder een vale trainingsbroek die twee kratten bier voortzeulde.

"Kijk, een onvervalste Helmonder", was de reaktie van die collega. (Een echte Helmonder trouwens).
De gelijkenis met het beeld dat ik regelmatig in Moskou tegengekomen ben, was schokkend.

Mensen die zowel Moskou, als Helmond hebben bezocht, zullen niet anders kunnen dan het bevestigen.

Geniet maar eens van de Russen op de foto, dan zal ik eens gaan proberen om foto's van Helmonders te verzamelen, zodat u de gelijkenis ook zult ontdekken.


Later meer.
Pakka.