Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zondag, april 23, 2006

PASEN !


Voor de Nederlandse lezer zal het een heel vreemde gewaarwording zijn, maar voor ons is het nu dus Pasen.
Normaal vieren wij dit best wel uitgebreid, maar als we in Holland zijn, is het natuurlijk niet zo, als dat we in Moskou zijn.
We maken wel een speciale maaltijd, want Russen grijpen tenslotte elke gelegenheid aan om een feest te vieren, en er zijn nu eenmaal in dit huis Russen aanwezig, genaturaliseerd of niet!
Op de log van Coen zag ik een filmpje wat mij wel leuk leek om door te linken.
Hier kunt u zien hoe de Russen midden in de nacht naar de kerk gaan om Pasen te vieren.
Veel plezier met het filmpje (ik hoop dat Coen het niet erg vind dat ik het geleend heb, bij voorbaat dank Coen), en ik zal aan u denken tijdens het lekkere eten!

Pakka. helmos@freemail.nl