Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

vrijdag, april 14, 2006

VEROORDELING !


Wat ik nu eigenlijk niet begrijp van de westerse media, is dat deze vooraf een oordeel velt over de arrestaties van de diverse fraudeurs in Rusland!
In Holland klagen wij steen en been over het feit dat er zoveel managers maar doen waar zij zin in hebben, maar als er in Rusland ingegrepen wordt, staat de hele westerse wereld in gevechtshouding, omdat er weer een persoon is gearresteerd die miljoenen heeft verduisterd!

Een goed voorbeeld is Vasily Alexanyan.
Hij was vice president van een grote olie maatschappij in Rusland, en bleek wat gerommeld te hebben met de cijfers!
Oké, dan hoort die man dus niet meer te kunnen functioneren in zo’n bedrijf.
Tenminste, dat lijkt mij, want direct heeft hij zijn personeel, en zeker het bedrijf benadeeld.
In Nederland is nu het proces tegen de mensen van Ahold bezig, en we vinden toch allemaal dat dit proces gevoerd dient te worden?
Wel in Rusland gaat het over wat meer roebels, en dus lijkt mij zo’n proces gelegaliseerd!
Laten we nu eens eerlijk zijn tegenover ons zelf, en voordat we de rechtsspraak in een land als Rusland veroordelen, ons eens afvragen of er in het westen niet wat meer personen of instanties zijn die er een potje van maken!

Ik vind het terecht als er een persoon wordt opgepakt die de bevolking benadeeld, en vind dat zo’n persoon uit zijn functie gezet moet worden!
Echter is dit mijn mening, en uw mening zal waarschijnlijk anders zijn, het zij zo!

Pakka. helmond@freemail.nl