Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

dinsdag, april 18, 2006

PLASTISCH CHIRURG UIT BESLAN !


Voor de meeste mensen zal het drama in de zuid-Russische stad Beslan nog vers in het geheugen staan gegrift.
Mensen onthouden zulke beelden veel beter doordat er veel kinderen bij waren betrokken.
Zoals ik u reeds had gemeld in het artikel van vrijdag 7 april over de arrestatie van Grigory Grabovoi, wilde deze mafketel de bevolking van Beslan bedriegen door te vertellen dat hij wel even, voor een hoop roebels weliswaar, hun kinderen terug zou brengen.
Mensen grijpen elke strohalm vast blijkt maar weer.
Wat Beslan eigenlijk veel meer nodig heeft, zijn personen als Vladislav Khabitfov.
Deze man is plastisch chirurg in Beslan, en is op het ogenblik in Nederland op werkbezoek.
(Het gehele verhaal kunt u hier vinden).
Hij loopt met diverse Hollandse collega’s mee in diverse ziekenhuizen in Nederland, maar zijn eigenlijke doel is het komen bedanken voor de vele hulp die de bevolking van Beslan heeft gekregen van de Hollanders.
Normaal wil ik mijn landgenoten nog wel eens afvallen, maar hier ben ik wel trots op, want als een belangrijk man, en dat is Vladislav Khabitfov in Beslan, persoonlijk naar Nederland komt om de bevolking te bedanken, betekend het dat deze steun indruk heeft gemaakt op de bevolking van de stad waar zo vreselijk veel verdriet heerst.
Nu nog zijn er veel problemen, omdat de meeste gezinnen nooit de kans hebben gehad om hun verlies te kunnen verwerken, ik vind ook dat Moskou hierin zeer te kort is geschoten.
Noord-Ossetië is een arm gedeelte van Rusland, en wordt vaak door de regering uit Moskou vergeten.
Ik vind het daarom ook klasse dat Vladislav speciaal naar Holland is gekomen om ons te bedanken voor de steun.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we hierna moeten stoppen met het helpen van deze mensen, en daarom wijs ik u op de site waar veel informatie te verkrijgen is over de hulpacties.
Veel lof voor Vladislav, en dat er nog vééééééél meer van zulke figuren de aarde mogen gaan bevolken!!!!!!!!!!
Als speciale link om nog meer de aandacht te trekken, en de herinneringen nog wat op te frissen, klikt u hier. (let op de beelden kunnen schokkend zijn!)
Het staat ook op de site van ‘HelpBeslan’, maar ik wil het ook nog eens gebruiken om nog meer mensen bewust te maken van de hel waar die mensen nog steeds in leven.

Pakka! helmos@freemail.nl