Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

maandag, mei 22, 2006

GROWSHOPS !

Zo, we komen eindelijk weer eens op mijn terrein!
Niet dat ik zo’n verstokte wiet-roker ben, maar ik woon tenslotte in de wietstad van Nederland, en ben dus eigenlijk wel verplicht om er het één en ander van af te weten.
Bij een concertje van een oude blues-band gaat er wel een jointje in, en dus is het binnenkort weer raak, want het kaartje voor het concert van Ten Years After, zit al stevig in de boks.
Zondag 4 juni is het zover, dan staat mijn oude liefde op het poppodium ‘Plato’ in ons stadke, en kan er weer flink geblowd worden!
Ik ben benieuwd, vier oude knarren die de stramme vingers bewegen om de supersnelle klanken van de blues de zaal in te jagen!
Alvin Lee is niet meer, en de laatste keer dat ik ze mee heb mogen maken, speelde hij nog de hoofdrol in de band, dus wie zijn taak waar gaat maken, zal voor mij een vraag zijn!
Ik moet ook eerlijk zijn en zeggen dat ik ze niet meer zo gevolgd heb de laatste jaren, maar de herinneringen van de toptijden zullen natuurlijk voor altijd in het geheugen gegrift blijven.
Ook moet ik zeggen dat het natuurlijk niet eerlijk is om de zelfde prestaties te verwachten van een kleine dertig jaar geleden.
Gooi het op een stukje jeugd sentiment dat ik nog een keer mee wil maken!
Ik ga samen met een collega en zijn vader, JAAAAAA, zijn vader, want die collega is begin twintig, en diens vader is iets ouder dan ik ben.
Schitterend natuurlijk, een gozer van begin twintig die gek is op muziek uit de jaren zestig.
Af en toe staat zijn auto op de zaak met de ramen open, en klinken er harde klanken van CCR, Ten Years After, QB, Jimmy en die vele andere artiesten over de parkeerplaats.
Schitterend vind ik dat, en moet inwendig schaterlachen om deze gast!

Maar om even terug te komen op de wiet!
Een week geleden las ik het bericht dat er zogenaamde Growshops verdwijnen in de stad Helmond.
Nu kon ik niet direct verifiëren waar de site de informatie vandaan had gehaald (het ging om ‘NieuwsNieuws’, dus ga je niet over één nacht ijs!), en heb het eigenlijk maar laten liggen, want onzin brengen we alleen op deze nieuwssite natuurlijk.
Toch blijken ze de waarheid te hebben geschreven, en zal ik er wel op de één of andere manier over heen gelezen hebben!

Lees het artikel in het ED!

PS. Coen sorry jongen, ik gan nu dus echt dat plaatje gebruiken!

Pakka. helmos@freemail.nl