Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

vrijdag, mei 19, 2006

RITA, WAT DOEN WE ?


IJzeren Rita heeft gesproken en later terug gekrabbeld!
Helaas heeft zij niet de zaken kunnen regelen die zij vooraf had beloofd.
Er moet iets veranderen, daar zijn wij met zijn allen heel duidelijk in, en ook de minister is daar heel duidelijk in.
Echter zijn er problemen die zij niet heeft overzien, en ook door haar voorgangers niet meegenomen zijn in hun politiek.
Natuurlijk is de kwestie Ali de doodsteek voor minister Verdonk, maar is dit nu werkelijk de politiek welke zij tot nu toe heeft gevoerd?
Ik zou dit willen betwijfelen.
Haar politiek is tot nog toe heel duidelijk geweest.
Mensen die niet aan de eisen voldeden, moesten het land verlaten, Imams die zich niet wilden schikken in de wetten die in Nederland gelden, moesten hun taken staken, en vreemdelingen die zich weigerde aan te passen, werd geen verblijfsvergunning verschaft.
Op zich klopte deze politiek, voor zover deze uit te voeren was.
Vrienden van ons hebben onder Verdonk eindelijk hun status verkregen, dus was de lijn die zij volgde dan werkelijk zo slecht, ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Die vrienden leven al negen jaar in Nederland, en wachtte reeds acht-en-half jaar op een status!!!!!!
Dus zijn deze mensen door de voorgangers van Verdonk al die tijd aan het lijntje gehouden, en in onzekerheid gelaten door een verkeerd beleid.
De kinderen gaan in Holland naar school, spreken en verstaan vrijwel alleen maar Nederlands, en zijn hier dus opgegroeid.
Verdonk heeft dit dus wel begrepen!
Natuurlijk heeft zij haar fouten gemaakt, denk aan de antillianen, Taïda (hoewel ik mijn vraagtekens heb bij de bijbedoelingen van de Bosnische!).
Maar herinner u zich de zaak Kalou?
Verdonk had het dus toch bij het juiste eind, de voetballer vertrekt waarschijnlijk naar Engeland, en was dus alleen maar uit op een paspoort!
Iets dat mij deed wankelen in mijn standpunt, was de uitzending van Zembla, maar even (niet lang), later hervond ik mijn gevoel van gerechtigdheid weer terug.
De kwestie Hirshi Ali is nu dus populair, en iedereen grijpt nu dus de gelegenheid aan om Verdonk zwart te maken!
Is dit wel terecht?
Ik betwijfel deze kijk op de politiek.
Zoals de trouwe lezers weten ben ik nu niet echt een aanhanger van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD), maar ik zie in ijzeren Rita een volwaardig lid van een regering die over het algemeen nogal wat onduidelijkheid wenst te scheppen.
Zij heeft haar problemen en fouten, en ze zal waarschijnlijk ook het lijsttrekkersschap voor haar partij verliezen, maar ze was wel duidelijk.
Was, want ook Rita is van het pad geraakt, helaas!!!!!!!!!!!!

Pakka. helmos@freemail.nl