Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

zaterdag, maart 11, 2006

MILOSEVIC OVERLEDEN !


Ik ga mij op glad ijs bewegen.
Zoals ik al eerder bekend maakte, wens ik mij niet graag op het politieke vlak te begeven, maar in dit geval zal ik daar een keer van afdwalen.
Hoe dit bericht op deze weblog terecht is gekomen, is eigenlijk wel te verklaren.
Ik spreek regelmatig met een collega die van Servische afkomst is, en hij kan mijn verwondering over de onwetendheid over het leven in oost-Europa goed begrijpen.
Dat dit bericht op deze weblog terecht gekomen is, heeft ook te maken dat Milosevic een tijdje terug een verzoek heeft gedaan om in Moskou behandeld te worden.
Of de man nu schuldig was of niet!
Ieder mens heeft natuurlijk recht om zijn gezondheidstoestand te laten onderzoeken in het land dat hij uitzoekt.
Wij gaan in Holland nooit naar een dokter als dat niet nodig blijkt, want wij stellen veel meer vertrouwen in de Russische medische wereld.
Milosevic zal waarschijnlijk het zelfde gedacht hebben, en wie zijn wij dan om dat te weigeren.
De argumenten als dat hij daar de kans zou hebben zijn vrouw te ontmoeten, wens ik niet eens aan het beeldscherm toe te vertrouwen, want wie zijn wij dan om hem dat te moeten verbieden.
Helaas kon ik op de weblog van "Marloes in Belgrado" nog geen informatie vinden over de dood van Milosevic, maar ik zal haar berichtgeving zeker volgen.
Later meer.

Pakka.

2 Comments:

  • At 8:50 p.m., Blogger dzjomla said…

    Mijn kameraad heeft weer eens mooi verwoord. Schuldig of niet! Van zijn schuld tegen het Servische volk ben ik heilig overtuigd. Alle andere beschuldigingen wijs ik direct van de hand. Zo makkelijk als hij veroordeeld wordt voor alle slachtoffers op de Balkan is puur om een gelijk te halen die er niet is. Hoe diep zit de frustratie hier in het westen dat ze voor een burgeroorlog op de Balkan 3 mensen verantwoordelijk achten. Toevallig ook alle drie Serviërs. En de rest waren allemaal Engeltjes.
    Een oorlog die is uitgelokt door het Duitsland dat begin jaren ’90 herenigde en de Kroaten en de Slovenen juist stimuleerde om maar onafhankelijk te worden van Joegoslavië. Die allerlei toezeggingen deed en ook wapens leverde aan de Kroaten . Het voor de Arabische wereld mogelijk maakte om ook de moslims in Joegoslavië te bewapenen en mee de strijd in te trekken tegen de moorddadige Serviërs! Heel Europa en Amerika mee te trekken in de oorlog en allemaal tegen de Serviërs. Op een gegeven moment was de Westerse propaganda zo goed dat ik het bijna zelf begon te geloven dat het echt aan de Serviërs lag. En dat allemaal omdat in de Tweede Wereld oorlog de Serviërs aan de kant van de geallieerden stonden als een van de weinigen op de Balkan. Dat zat de Duitsers blijkbaar nog steeds dwars.
    Het zit me heel hoog. Ik zal zeker niet rouwen om de dood van Milosevic maar de reacties van leken en deskundigen komen allemaal op het zelfde neer. ‘Jammer dat deze oorlogsmisdadiger niet berecht is voor zijn daden’.
    Ik hoorde vandaag Eddy zoë op de radio zeggen; “Weer een oorlogsmisdadiger minder”, Dan denk ik, ‘wat weet jij daar nou van’. Je weet alles wat je weet van de TV. En die brengen geen nieuws, die maken nieuws. Ik heb hier 2 voorbeelden van propaganda (zie einde bericht) die ik aan het einde van dit bericht zal linken. Ook al heb ik er veel meer maar dan kan ik 400 pagina’s met alleen linkjes publiceren.
    Wat mij nog het meeste dwars zit zijn de mensen die TV kijken en deze dagen naar mij toe komen en zeggen dat hij wel schuldig was. Wie de rechtzaak tot nu toe gezien heeft weet dat er nog steeds niks bewezen is en Milosevic alle getuigen van de aanklager met de grond gelijk heeft gemaakt.
    De politici snap ik wel. Van hen wordt verwacht dat ze liegen ook al kennen ze de waarheid. Ik neem deze mensen alleen niet serieus. Ze sturen aan de ene kant miljoenen mensen door hun beleid in Afghanistan en Irak de dood in. En aan de andere kant noemen ze Milosevic een barbaar die geen respect heeft voor de mens.
    Genoeg geklaagd, ik zou wel een boek kunnen schrijven maar daar zit niemand op te wachten. Mijn kameraad snapt mijn brief aan hem en dat is het belangrijkste voor mij. Ik wil alleen nog kwijt dat ik nu eigenlijk op een karikatuur van Milosevic zit te wachten die met Vleugels op zijn rug de Hemel binnen stapt en nog net even zijn middelvinger opsteekt. Dat is alleen niet mogelijk want daarvoor heeft hij teveel van het Servische volk gestolen.

    http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/18079503/items/14185534/

    Concentratiekamp of opvangkamp,Wat was het kamp in Trnopolje precies?

    http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/3451513/

    Het bloedbad in Racak: Waarheidsvinding en Progaganda

     
  • At 1:40 a.m., Blogger Frans Boerlage said…

    Dzjomla, Ik vind dat je een waanzinnig mooi betoog gehouden hebt voor een land waar je blijkbaar vreselijk veel van hou.
    Inderdaad wordt door de buitenwereld over veel feiten geoordeeld, waar ze eigenlijk niet van weten wat ze er mee aanmoeten.
    De vraag of Milosevic nu schuldig was of niet is eigenlijk helemaal niet relevant.
    Waar ik steeds op doel, en jij schijnt dat als een van de weinige te begrijpen, is het simpele feit dat het westen nu eens moet stoppen met steeds maar andere landen op de vingers te tikken, terwijl zij zelf de zaken nog steeds niet op orde hebben.
    Wij, en ik reken mij gemakshalve toe tot die zij, moeten leren begrijpen hoe andere culturen leven, en niet altijd met voorgebakken meningen klaarstaan.

    Ik dank je voor je duidelijke betoog, en voel mee met je gevoelens dzjomla.
    Dit mag gezegd zijn.

     

Een reactie posten

<< Home