Helmond - Moskou

Onze kans om eindelijk eens af te rekenen met alle vooroordelen over Rusland!

maandag, maart 13, 2006

NIEUW PARADIJS OP AARDE ?


Vandaag heb ik weer vreselijk genoten van het artikel van Coen van Zwol in het NRC.
Zijn fanatieke kijk op Rusland staat mij zo aan, dat ik zijn stukken verslind, nee, bijna mee naar bed neemt om ze nog eens door te lezen.

Vandaag had hij een artikel over het veelvuldige shoppen wat de Russen tegenwoordig graag plegen te doen.
Zaken als Ikea, C&A, Sportmaster en Planet Sushi, maken op dit ogenblik gouden tijden door.
Waar de rest van Europa op de kleintjes schijnt te moeten letten, lijken de Russen dus door te draaien.
Het verschil tussen arm en rijk schijnt te slinken, (iets dat ik al een tijd roept, alleen wordt er meestal nogal lacherig over gedaan), en ook de wat armere mensen lijken iets meer te besteden te hebben.

Een van de uitspraken, die ik vanaf nu tot een van mijn lijfspreuken zal gaan gebruiken, in het artikel van Coen, werd gedaan door een woordvoerder van Ikea, "Rusland valt niet te begrijpen, je moet erin geloven!"
Het is waar, Rusland is niet altijd te begrijpen.

Ook toeval was dat ik vandaag een artikel had gelezen waarin er werd gemeld dat op New York na, de meeste rijken der aarde, in Moskou woont.
In Forbes werd bekend gemaakt dat er op dit ogenblik 25 biljonaires in de metropool verblijven.
Hoeveel zouden er in de rest van Europa wonen?

Toch een leuk vooruitzicht als je al een tijdje met het plan rond loopt om naar Moskou te vertrekken!

Ik zal het artikel van Coen van Zwol hier doorlinken.

Pakka.